„connected“
for violin & live-electronics
programme
– Paul Pankert: connected I (violin & live-electronics)
– Heinrich Ignaz Franz Biber (1644-1704): Rosenkranzsonate I (violin & live-electronics)
– Paul Pankert: quasi rondo (violin & live-electronics)
– J. S. Bach (1685-1750): Sonata e-moll BWV 1023 (1-2) (violin & live-electronics)
– Paul Pankert: Partita Ritardata (violin & live-electronics)
Violin & live electronics: Paul Pankert
Program notes (EN, DE, FR):
For a long time, in addition to contemporary music, I have also been intensively involved with Baroque music, especially the Italian and German violin music of the late 17th and early 18th centuries. It is therefore not surprising that the formal structures of this epoch are also reflected in my compositions.
This concert program combines on the one hand new compositions with baroque influence and on the other hand baroque works played with modern technology.
Seit langem beschäftige ich mich neben der zeitgenössischen Musik auch intensiv mit Barockmusik, insbesondere mit der italienischen und deutschen Violinmusik des späten 17. und frühen 18. Jahrhunderts. Nicht verwunderlich also, dass sich die formalen Strukturen dieser Epoche auch in meinen Kompositionen widerspiegeln.
Dieses Konzertprogramm vereint zum einen neue Kompositionen mit barockem Einfluss und zum anderen Barockwerke, gespielt mit moderner Technologie.
Outre la musique contemporaine, je m’intéresse également à la musique baroque, en particulier à la musique italienne et allemande pour violon de la fin du 17e et du début du 18e siècle. Il n’est donc pas surprenant que les structures formelles de cette époque se reflètent également dans mes compositions.
Ce programme de concert réunit d’une part de nouvelles compositions d’influence baroque et d’autre part des œuvres baroques jouées avec des technologies modernes.